Zakelijke capaciteitsplanning: hoe doe je dat?

Capaciteitsplanning

 

 

Als bedrijf weet u dat uw bedrijf capabel genoeg moet zijn om de wereld aan te kunnen. Bekwaam zijn staat gelijk aan big data en AI-gestuurde kunstmatige intelligentie. Het lijdt geen twijfel dat gigantische bedrijven als Google en Facebook wereldwijde platforms zijn geworden die voor allerlei doeleinden kunnen worden gebruikt. Ze drijven nu hele digitale inhoudsindustrieën aan op een schaal die nooit eerder was gedacht. Maar wat als deze reuzen nog groter zouden worden? Wat als ze kolossale bedrijven zouden opbouwen die niet alleen met succes zouden kunnen concurreren in een steeds veranderende wereld, maar ook zouden floreren? De uitdaging voor die bedrijven is enorm: hoe houd je de constante vonage van veranderende tijden bij? Als u uw infrastructuur niet dienovereenkomstig kunt plannen, wanneer past u zich dan aan? En hoe zorgt u ervoor dat uw klanten het beste uit hun datasets halen? Capaciteitsplanning is een belangrijk onderdeel van bedrijfsvoering. Bekijk dit artikel voor alle details.

Wat is de capaciteit van een bedrijf?

In wezen is de capaciteit van een bedrijf het aantal gebruikers dat het op een bepaald moment kan bedienen. Als dat aantal snel groeit, zal het bedrijf zijn productie op de een of andere manier moeten verhogen. Maar wat als die groei te snel is voor het bedrijf om vol te houden? Dat zou een class-action lawsuit zijn; dat wil zeggen dat het bedrijf zou moeten sluiten, met achterlating van een gigantisch weefsel dat de bedrijfsmiddelen bij elkaar houdt. Hoe bescherm je de gegevens, goederen en diensten van mensen als dat het enige is wat je hebt?

Welke factoren beïnvloeden capaciteitsplanning?

De nummer één factor die een grote rol speelt bij capaciteitsplanning is de vraag van de klant. Klanten verwachten dat hun gegevens 24/7/365 beschikbaar zijn, niet slechts 7/8/19 van de tijd. Die vraag bepaalt hoeveel gegevens u hebt. U moet weten wat er wordt verwacht en vervolgens dienovereenkomstig plannen.

De gegevens die je hebt is wat je moet plannen

Gegevens zijn de bouwsteen van elk bedrijf. Het is waar uw bedrijf op gebouwd is. Uw gegevens stellen u in staat te doen wat u doet. Het is wat uw bedrijf drijft. Als je niet genoeg gegevens hebt om je bedrijf te runnen zoals het is ontworpen, dan zul je zeker resultaten zien. U kunt echter uw gegevens analyseren om uw plan te optimaliseren, zodat u zeker weet dat wat u nodig hebt, wordt weerspiegeld in de gegevens van uw klanten. Door uw inspanningen voor gegevensoptimalisatie af te stemmen op de behoeften van uw klanten, kunt u uw winst verhogen.

Kernpunten

De uitdaging voor deze bedrijven is enorm: hoe houd je de constante vonage van veranderende tijden bij? Als u uw infrastructuur niet dienovereenkomstig kunt plannen, wanneer past u zich dan aan? En hoe zorgt u ervoor dat uw klanten het maximale uit hun datasets halen? Bekijk dit artikel voor alle details.

Er zijn vele manieren om de constante vonage van veranderende tijden bij te houden. De eerste en meest voor de hand liggende is plannen voor de toekomst. Bedrijven als Amazon en Google zijn altijd in staat geweest te anticiperen op de vraag van klanten en hebben volwaardige online bedrijven gecreëerd die kunnen overleven in een steeds veranderende wereld. Maar als het gaat om de omvang en reikwijdte van het volgende bedrijf, hebben de meesten van ons gewoon niet de middelen om dat te bedenken.

Leave a Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *